torsdag 18 juli 2024

Ett frieri för 15 år sedan

Just idag för 15 år sedan så friade Anders till mig. Jag var 25 år gammal och Anders 29.

Vi hade varit tillsammans i några år och först bodde vi ihop på Frösön. Sedan köpte vi vårat minst sagt bedagade torpställe i Norderåsen.

Vi hade schnauzrarna Norma och Silver och höll som bäst på att renovera. Kanske jobbade jag på Granngården och Anders på Jonsson och Paulsson. 

Jag minns att jag blev så själaglad av Anders frieri! Det kom ganska oväntat uppe vid Tjusarbänken strax nedanför Jonte Bengtsatorpet. Vi var ute på en hundpromenad tillsammans. 

Jag kände i själ och hjärta att den här personen vill jag leva med tills jag blir gammal och så känner jag fortfarande. 

Det har inte alltid varit en dans på rosor. Ibland har det varit ganska rosentaggigt också. 

Men vi har tagit oss igenom jobbiga faser och bra faser. 

Jag är så väldigt tacksam över oss, och allt fint vi har. Alla år som vi vandrat tillsammans genom tillvaron. I nöd och lust. ❤️

Just idag på vårat 15 års förlovningsjubileum, är Anders på ett bilmuseum i Tumba och jag är hemma och väntar på hovslagaren. Så vi får ta och styra upp lite firande med god mat när tid blir. 

Då...





Och nu...







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar