måndag 8 juli 2024

Framme i Kallhäll

Min andra semestervecka tog sin början i förmiddags när jag slutade jobbet i stan. Familjen kom och hämtade upp mig och sen tog vi E14 ut mot Sundsvall och därefter vidare färd mot Stockholm på E4:an. 

I Kallhäll väntade Morfar Mats på oss. Barnen och vi var så glada att se honom, och han att se oss. 

Efter middagen tog vi en promenad i Bolinders strand och bort till Kallhällsbadet. Sen tillbaka till mormor och morfars lägenhet. 

Där lästes sagor sen nattning. 

Imorgon skjutsar vi morfar och barnen till Bromma flygplats. På Sturup kommer mormor och hämtar dom och kör dem allesammans till sommarstugan i Rynge strax utanför Ystad.

I Ystad, fast i sin egen sommarbostad, finns även min syster och svåger. Alla ser fram emot några dagar med barnen. Jag och Anders ser fram emot några dagar på tu man hand, samtidigt som barnen får bästa tänkbara sommarlovsdagar. 

Tack för min familj! 









Blåsig dag.

Kallhällsbadet.


Ekarna vid stranden är så vackra!

Barnen hade så mycket uppdämd energi
efter en hel lång dag i bilen.  

Pappa. ❤️🙏

Vi går upp för alén mot Bolindersgubbarnas
gamla bostad som nu är lägenheter. 
I skrivande stund är deras gamla biljardhus 
(det lilla trähuset till höger på bild, en 1:a) 
till salu för 4 miljoner kronor.  
Utanför huset finns deras gamla fruktträdgård kvar. Många vackra gamla äppelträd och päronträd dignar fortfarande av frukt på sensommaren. Och en bit bort mot centrum finns alla de vackra gamla industribyggnaderna i rött tegel kvar.  


I den ganska hårda vinden kom till kvällen
en ensam båt som seglade över fjärden med bara focken uppe. Det räckte för att båten skulle ta sig fram med god hastighet. 

Min pappa är en seglare och varje sommar var vi ute och seglade. Först i familjens Albin Express, och därefter i vår Albin Nova. 
Jag tyckte så mycket om våra seglarsemestrar. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar