lördag 27 juli 2024

Ridtur med Carro

Jag och Carro har alltid haft hästintresset gemensamt. Vi började vår ridkarriär när jag var 5 och Carro 6 år gamla. 

Vår första ridskola var Eneby, därefter Rastaborg och sedan Sjövillan. Alla dessa ridskolor låg på Ekerö. 
På Eneby slutade vi rida efter att det uppdagats att ägaren var ett svin. En sorglig historia som det både gått en radiodokumentär och gjorts en dramaserie i SVT om. 
Då började vi rida för vår fantastiska ridlärare Ludde på Rastaborg. När hon sedan köpte den egna ridanläggningen Sjövillan i Skå Edeby så  flyttade vi med henne dit. 

Carro och jag har även haft shettlandsponnyer och gotlandsruss på somrarna på landet i Roslagen. Både i Kallboda och Tulka. Vi har deltagit på ridläger och 4H-läger tillsammans och hade den vita kaninen Minix ihop.

Nu rider vi tillsammans igen, som så många gånger förr, i Norderåsen. En jättehärlig skogstur på pigga hästar. 

Kaisa var riktigt riktig laddad! Det var ett tag sedan hon gick. Maja har ridit Oddur men Kaisa har fått vara hemma och själv var det jättelänge sen jag red. Det var så roligt och skönt att komma ut igen. 

Vi laddade ur hästarna med ett gäng långa och snabba gallopper. 

När vi kom tillbaka så smorde vi Oddur med tjärsalva. Han blir så illa åtgången av flygfän. Kaisa klarar sig mycket bättre. 
Därefter sprayade vi hästarna med flugspray och satte på dem en varsin ren flughuva. De verkade njuta av behandlingen.








Jag, Amanda och Kaisa. 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar