söndag 14 juli 2024

Måla, laga hage, umgänge & bilbingo

Jag och Anders har varit hemma i några dagar. 

Vi har bland annat hunnit med en vända till stan, haft Micke, Britt-Inger och Olov över på en bit mat. Kycklinggryta och rabarberkaka med glass. Jättetrevlig kväll!

I förrgår blev vi själva bjudna på middag i Ås hos min bror och svägerska. Supergod pulled nöt i en härlig och annorlunda tacobuffe med en massa tillbehör som vi själva aldrig brukar ha. Supergott! Och jättemysigt att få en helkväll och kunna catch up med bror och svägerska.

Igår sken solen från en klarblå himmel. 
Efter frukost så lagade Anders hästarnas betesfålla nummer två och släppte ut dom på nytt bete. Sen förankrade han kaninburen och flyttade den till nytt gräs och bilfixade en del. 

Själv satte jag igång med att måla den nya dörren upp till gälln. Jag hann olja alla sidor och få på grundfärg på ungefär hälften. Sen var det dags att gå in och äta något och göra sig iordning för ett 6,5 timmars pass på bilbingon i Häggenås som drivs till förmån för sportklubben som våra barn är med i. 

Anders skjutsade mig till bingon i Amazonen. När han släppt av mig fortsatte han till Björn och Mia i Fjäl. Där fick han middag och en trevlig kväll innan han hämtade upp mig igen. 

Vi åkte hem och kopplade av en stund på verandan innan vi kollade på film i sängen. Jag somnade inom loppet av fem minuter. 

Myran vill ha huvudkudde när hon vilar. ❤️

Godaste efterrätten.
Marängsviss!

Kör hem vår gamla Amazon som blir 60 år i år 
i den ljumma sommarkvällen. 


Jäklar vad jag har målat sedan vi
 flyttade till Norderåsen!
Huset, fönster, dörrar, knutbrädor, väggar, bjälkar, murstock, golv, stolar, vindskivor, uthus, stolpar, stall, verkstad, bord, hundgård, hundkojor, hyllor, foder, karmar, smygar, boxväggar, vindskydd. kaninhus, mm. 
Det tar aldrig slut helt enkelt.

Efter oljning körde jag alla pilliga ställen med  
en mindre pensel. Det tar sin tid. 

Kvällens ideella bingoarbetare för 
Häggenås sportklubb.

För barnens fritid. ❤️

Sabina och jag har jobbat i köket 
tillsammans ideellt  både på 
brukshundklubben och på hsk-bingon. 

Jag och Sabina. 🫶

Fint HSK-förkläde när man är köksa. 

Mycket korv sålde vi. 

Somliga spelar inne. Andra spelar i bilen. 

Det kom ganska mycket folk från
 både Sverige och Norge.

Carros son Oliver går i Dagnys klass och han fullkomligt älskar sin fotboll! 

Innan bingon startade och i pausen jobbade 
Jag och Sabina i serveringen inne. 
Under spelet var jag kontrollant
ute bland bilarna. 

Ida sålde brickor och jobbade som kontrollant. 

Redo med korv och mos. 

Verandanhäng med Anders. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar