onsdag 9 november 2022

Vem behöver inte en persianpäls?

Första snön har kommit. Jag svängde förbi en loppis på vägen hem från jobbet och hittade en så vacker persianpäls. Blev riktigt sugen. Behövde ta en smörgås och en kopp kaffe i cafét och fundera några varv om jag verkligen behöver en vacker persianpäls. Jag bläddrade även igenom den hög med barnböcker jag plockat på mig och valde ut vilka som skulle få bli julklappar till barnen. 

Jag hittade dessutom ett julklappsspel, ett lucianattlinne och ett par byxor till Dagny. En morgonrock i kommande storlek till Tage samt lite blingbling till mig själv.  

Jag hittade även en jättetuff gammal vintage levisbyxdress i jeans samt en grann äldre blommig retroklänning men det var bara att konstatera. Dom gick inte att stänga... 😁

Dagny hade en bra dag på skolan med all ny snö och Tage hade åkt buss in till teatern i Östersund och gått på Samisk dansföreställning med förskolan. Han var så nöjd. 

Och persianpälsen? Den fick hänga kvar på Röda korset. 






Fikastund på Röda korset.

Julklapp.


Så vackra men för små... 😏













 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar