tisdag 15 november 2022

En oväntad väg och ett oväntat paket

Från Lisas gård går en mycket fin liten väg ner i skogen i riktning mot Häggenås. Den leder genom vacker skog och förbi ett gammalt torp, Strömtorpet.
Jag har länge vetat om denna väg men aldrig ridit den eftersom jag fått för mig (hört?) Att den skulle vara blöt. Igår sa Lisa att vi borde prova den då den både är väldigt fin samt att vägen längre fram går att binda ihop med stigarna runt Kyrkberget i Häggenås som jag red väldigt frekvent när jag hade Oddur inackorderad i Häggenås. 
Döm om min förvåning när jag efter ett långt stycke börjar känna igen mig. Det är nämligen samma väg som jag ridit och gått med hundarna hur många gånger som helst fast från andra hållet. Tränat snabbjobb med Oddur, Helené och hennes Snjáll (Snacken) för många år sedan. Lagt blodspår till hundarna med Anne-Lie. Inte tänkte jag då, att hade jag bara fortsatt denna hemtama väg till dess slut hade jag hamnat hemma hos Lisa och en ynka liten bit hemifrån. ☺
Jättetrevligt långritt med väldigt mycket skritt, förbi Strömtorpet, runt kyrkberget och gamla Norderåsvägen tillbaka hem till byn. Vi var både väldigt nöjda med att ha valt att dra på oss varsin varm overall. 😌👌

Ove och Sandra hade skickat med en present till mig som Anders glömde i Amazonen. Igår fick jag dock oväntat öppna mitt paket som visade sig innehålla prima finsk sisu pilsner. 🙌🍻🇫🇮👌
Finland och öl, vad kan gå fel? Gulligt av dom. 

Till middag blev det min morfar Göstas favoriträtt: Isterband, rödbetor och dillstuvad potatis. Mums! Dagny hade körövning men ridskolan var dessvärre inställd då hennes ridlärare blivit sjuk. 

Kvällen kom med mörker och regn. Det var bra att jag bestämt att gå med Jeanette runt byn för annars hade vi inte tagit oss ut så långt. Men då var det bara att hänga på sig och hundarna diverse reflexer och en varm jacka och bege sig. Och som alltid, det är så skönt när man väl kommer ut. Trivsamt prat, ett stilla uppfriskande regn i ansiktet, omsluten av mörker, nöjd kropp, knopp och hundar. Jag har aldrig ångrat en promenad, ridtur eller liknande. Bara dom jag aldrig gjorde. 🌟

Älskar by the way mitt massageoljeljus från Anders! Bästa presenten. ❤👌🙏😌



Mina födelsedagsrosor är så vackra nu. 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar