torsdag 10 november 2022

Uppvaktad igen!

Idag kom mina hundvänner hit och uppvaktade mig på födelsedagen. Solen sken och snön gnistrade utanför stugknuten.

Vi mumsade gofika och de hade köpt en jättefin present! Nämligen små Edenskålar till 
min servis som jag samlar på. 

Sevisen består av Rörstrands tallrikar från serien Eden. Ittalas mossgröna assietter i glas av märket Kastehelmi och som pricken över i:et: Den mindre skålen, även den från Eden. 

Det tog ett tag att fundera ut hur min drömservis skulle te sig. De stora tallrikarna började jag samla för flera år sedan. Men ursprungstanken att bara samla Edens olika delar byttes sedmera mot att blanda olika serier i en och samma dukning. Ska man samla en fin servis under lång tid vill jag att det ska kännas tokemeku ut i fingerspetsarna. 😊👌

Efter en hel del funderingar och där jag testade olika serier, färger och porslin v/s glas mot varandra landade jag i att det är precis dessa tre delar jag vill ha. Målet är att först samla 8 stycken av varje del och därefter fortsätta mot 12 stycken av varje. 

Detta hade mina vänner snappat upp och gav mig idag mina första små Edenskålar. Samlandet fortsätter. 😍


Vi gick en väldigt trivsam förmiddag tillsammans.  Tacksam. 🙏🥰






















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar