måndag 7 november 2022

Höstlov & födelsedag

Höstlovet har dragit förbi och det har varit intensivt. Mina föräldrar har varit här och tillsammans har vi försökt göra bra dagar för barnen men de har också försökt hjälpa mig med eftersatt hushållsarbete. Vi har tvättat, frostat av frysen, rensat i barnens och mina kläder. Vi har plockat bort och ställt in krukor och utemöbler mm. Dessutom behöver alla skor, stövlar, utekläder mm tvättas i oändlighet eftersom vår gård är som en geggig leråker efter det superbra grävarbetet. Jag har sällan längtat så mycket efter att det ska frysa på. Vi har dessutom varit sjuka i omgångar. 

Men lovet kickade iallafall igång med halloweendiscot. Vi har gått på barnbio och mormor och morfar har tagit med barnen på Jamtli. Både på pysseldag och på deras inomhusmuseum. Vi har haft halloweenmiddag här hemma, besökt Björkbackaparken och barnen gick bus eller godis med sin vänner. Mamma och pappa hade tagit med saker och gjorde en liten skattjakt här hemma.  Dagny som just börjar få kläm på att läsa har tränat en hel del med oss i ett jättebra läsmaterial som min moster Britt skickade med till henne. 

Den 6 november var det dags för mig att fylla 39 år så vi passade på att fira det den 5 istället. Mamma och pappa lagade så god mat! Kyckling med rotfrukter och äppel och svampbaserad sås. Jag gjorde en tårta och fick så fina presenter. Rosor, bubbel, en vacker bricka samt 2 klänningar och en skinnkjol från en skånsk secondhandmarknad. 

Anders försåg mig med 1977 års jultallrik till min fina samling från Gustavsberg samt en ljusmassageolja. Barnen hade gjort så fina teckningar! ❤❤🙏❤❤

På förmiddagen på min födelsedag åkte mina föräldrar hem och sen blev jag uppvaktad av Jeanette, Mikael, Elsy och Ottilia som kikade förbi med en tårta, norderåsiskt kött och gummistövlar. På kvällen kom Micke och Britt-Inger med hemägg och hjortronsylt och firade mig. Jag har så fina människor i mitt liv. ❤🙏❤

Till mitt kommande 39:onde levnadsår år ska jag försöka stressa mindre och hand om mig själv mer. Vara snällare mot mig själv. ❤ 

Jag önskar mig också ett år av mindre krig, hat och kvinnoförtryck. Att hemska ledare i världen ska bytas ut mot kloka och humanistiska. Att pengar i världen ska gå till smarta lösningar på jordens problem och till svältande människor. Inte till atomvapen och upprustning. 💔

Jag avslutar detta inlägg med en bild som hängde i entrén på Öppna förskolan idag när jag och Tage var där en stund efter hans 4-års kontroll. Jag kände att det låg en hel del tänkvärt i orden som stod där. Jag har så mycket att lära. 🙏❤














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar