torsdag 3 november 2022

Barnbio & Datenight

Tanken var att barnen skulle gå på bio med Mormor och Morfar och att jag och Anders skulle ha datenight med mat och spa. 
Men då min pappa inte kände sig på topp fick vi omjustera planen lite. 

Jag fick rycka ut som Morfar och gå in på pensionärsbiljett på bion och överta hans godispåse som barnen gjort iordning. Min och Anders egna kväll fick skjutas på några timmar. 

Jag, Mormor och barnen såg barnfilmen Stinkys. Det var Tages livs första biobesök och han tyckte nog det var spännande. Efter filmen slank vi in på en för mig helt ny affär på gågatan. Där fick barnen en varsin adventskalender av mormor. Dagny valde en Frost och Tage valde en Paw Patrol. 

Vi körde hem och mormor tog in de trötta barnen och Anders hoppade in i bilen och vi for direkt tillbaka in till stan och parkerade utanför Relaxen på Storsjöbadet. 

Vi varvade ångbastu med torrbastu och varm inomhuspool med  utomhusbubbelpool. Der var mysigt att komma ut från den heta bastun och hoppa ner i utomhusbubbelpoolen. Det var mörkt, höstruskigt och regnade när vi satt nedkrupna i värmen. Stressen rann av oss med det varma vattnet och regnet. 

Klockan  närmade sig 21 och stängningsdags. Vi gick till varsitt omklädningsrum och sammanstrålade i entrén. Vi avslutade kvällen med en Ceasarsallad och en räksmörgås och Ica Maxi. 
Så skönt, avkopplande och välbehövligt för oss. ❤🙏❤







Tage med sin nya "Kallänt". 









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar