måndag 10 oktober 2022

Vila och stöka

Efter den segaste Söndagen i mannaminne så blev min måndag med Tage desto mer produktiv. Imellanåt får jag riktiga gameover dagar. Jag har förlikat mig med dom och känner att jag behöver dom. Dom gör mig gott. 

Mellan plock, disk, tvätt och städ bakade vi och rensade. Bar in ved och gick till djuren. En jättebra dag som avslutades i Aspås. Jag och Dagny for på ridskolan. När vi kom hem lös det i stallet. Maja och Oddur hade just kommit tillbaka från en ridtur i skogen. 
Anders tog under tiden med Tage och for och köpte en helpall spån till mig. Såååå skönt att vi fick tag i det i dessa tider av spånbrist! 🙏


Söndagens tacorester.  Mums... 

Skura och sortera kylen. 
Välbehövligt. 
Härligt att bocka av det. 

Tog rätt på de sista tomaterna på verandan.

Drog igång ett bullbak med Tage.
 

Passar på att använda järnspisen 
när den ändå är igång. Elspara. 

Tog tag i kaoset i hörnskåpet. 
Så fint och prydligt där nu. 🥰

Kryddlager och påskryddor. 

Köksattiraler på sin plats. 


Hjälpsamma lilla pojke. 🙏❤


90 bullar blev det. 
Imorgon får Anders bjuda
 sina arbetskamrater på fika. 

Ännu mer tacorester till måndagens middag.
Jag gjorde en paj av tacoköttfärsen som var kvar. 

Dagny och Sol. 
Hennes favorit. 

Ridlektionen i Aspås hade en
 del utmaningar för Dagny. 
Det här med lagom är inte alltid så lätt. 
Ridkolehästarna slutar inte att imponera. 
Vilka schysta och tålmodiga varelser. ❤

Dagny, Signe och Styrmir. 

Dagny red Kaspar idag. 

En som verkar lika trött som
 jag känner mig denna afton. 
😍😴





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar