onsdag 19 oktober 2022

En glömsk dag

Veckan började med en bra jobbmorgon. Därefter åkte jag till en adress strax utanför stan för att hämta upp begagnade kläder som jag köpt till Tage. 

När jag åkte och hämtade barnen så hade jag glömt att Dagny hade körövning. Jag ringde Anders och frågade om jag och Tage fick komma och hälsa på han på jobbet under tiden. Det gick fint. Det var hög tid att tanka så jag tänkte passa på att ta med tankkortet, men det glömde jag också. 

Vi hade trevligt på Anders jobb. Fikade lite frukt, träffade några kollegor och Tage fick köra truck! 

Sen hämtade vi Dagny och for hem. 

Jag köpte även två äldre begagnade nattduksbord av en tjej i Häggens. Vi har bara haft sockerlådor de sista 10 åren. Glömde dock bort att vi skulle höra av oss innan hämtning men det löste sig ändå.

Hemma blev det lite plock, disk och matlagning innan Anders också kom hem. Det blev en "man taget vad man haver korvgryta" med vitkål och morötter samt potatis i ugn. Jag skördade även (troligtvis den sista) skörden från verandan. Tomater och Physalis. 

Efter middagen var det dags för ridskola igen. Vi for hela familjen. Dagny och Signe var jätteduktiga. Det var kul att hänga på läktaren med Tage, Alfred och de keliga stallkatterna. Dagny var glad över att vi åkte allihopa och gick och hämtade fyra borstar, en till oss var. 😊

Jag var så trött när jag la barnen på kvällen att även jag somnade för natten. Anders var snäll och körde ner till Häggenås för att tanka, och då dieselmängden enligt tankmätaren, egentligen inte skulle räcka hela vägen till macken  var det verkligen snällt gjort. Som tur var fanns det tydligen lite mer i tanken även då mätaren slår om till noll så han slapp gå sista biten. 💗














 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar