söndag 2 oktober 2022

Stålbröllop

Igår firade jag och Anders 11 årig bröllopsdag. Stålbröllop. 

På kvällen passade vi på att fira den lite och göra en speciell sak för Dagny. Hon har ju upplevt det som lite jobbigt att Tage är hemma en hel del med mig på dagtid och att vi hittat på en del saker som hon också hade velat vara med på. Oooooorättvist med skolplikt tycker hon. 

För en tid sedan lovade jag Dagny att vi skulle göra något lite speciellt för henne. Igår eftermiddag gick hon och jag på bio tillsammans med Lilla Moa och Moas mamma Marie. Vi såg filmen Eldsjäl som handlade om en modig tjej som drömmer om att bli brandsoldat i New York på 30 talet och som klär ut sig till kille för att kunna realisera sin dröm. 

Tjejerna gillade filmen och lekte att de släkte bränder på vägen från bion till restaurangen. 

Jag hade bokat bord och i en "lejonbur" på Pinchos väntade Anders och Tage på oss. 

Vi åt gott och hade trevligt. På vägen hem somnade Dagny i bilen, men Tage som sovit länge på dagen, höll sig vaken och tog god tid på sig att komma ner i varv och somna. 


















En pigg och glad kvällssuddare. 





















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar