söndag 16 oktober 2022

Hurvig lördag

Efter avslutat jobbpass uträttade jag några ärenden innan jag styrde bilen hemåt. Det har varit regnigt och kyligt ett tag och gårdagen likaså. 

Höstens skitiga period med geggig hage är här. Jag och Lisa gav oss ut på en runda runt Kyrkberget. När vi red ner för Lassgårdsväg öppnade sig himlen med regn och hagel. Vi blev lite frusna och hurviga men fick en fin tur som alltid. Tur vi hade laddat med ulltröjor och regnskydd. Min oljerock är riktigt bra. Engelsmännen vet hur man skyddar sig mot kallregn. 

Det var sen skönt att komma in i värmen från brasan och tina upp. Jag och barnen gick upp till vardagsrummet och hade lördagsmys i soffan och kikade på Micke och Molle. Anders passade på att slinka ut i verkstaden en stund. 
 











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar