tisdag 13 september 2022

Veterinärbesök

Igår var jag iväg med Dumle och Karo till veterinären Maria Edler på Frösön. Dumle hade en inbokad tid för att kastreras så att han ska kunna bo ihop med våra kaninflickor och Karo hade en tid inbokad för att dra ut hans ena framtand som han slagit av en bit. 

När jag gått in med Dumle ville även Maria se Karos tand. Efter undersökningen var hennes förslag att inte dra tanden. Hon tyckte det såg fint och läkt ut och han inte verkade besvärad när hon undersökte tanden. Så jag avbokade helt enkelt Karos tanddragning med råden att hålla koll på tand och tandköttet runt tanden så länge. 

Jag och Karo lämnade Dumle i Marias rutinerade händer och sen tog vi en promenad på Frösön. Just i dom kvarteren bodde jag och Anders innan vi flyttade till Norderåsen. Det var mysigt att strosa runt bland gator, parker och vid sjön där jag gick så mycket med Norma som valp och unghund för 15 år sedan. En tripp down the memory lane. 

Sen hann jag in på några affärer och passade på att handla till mig och den person som jag är personlig assistent åt innan det var dags att hämta Dumle igen. 

Maria är verkligen duktig med lång erfarenhet. Hon inger ett stort förtroende. Allt hade gått jättebra. 















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar