söndag 18 september 2022

Hemmasjuka

Vi har varit hemma. Förkylda och stackars Dagny har varit magsjuk. Vi gör ett litet ryck och sen vilar vi. 
Barnen verkar skapligt pigga nu men jag och Anders är sega och snoriga. 

Jag och Dagny har iallafall fått upp all potatis. Anders har slagit bort långgräs / ogräs med slåtterbalken, möblerat om i  hundgården, fixat ett spanarbord till hundarna samt reparerat en av hundkojorna.

Igårkväll blev det enkel middag iform av varma mackor. Jag gjorde en jättegod svampstuvning. 
Slängde även ihop en fruktsallad. Det är så gott att ha kall vispad kokosgrädde till tycker jag. 

Har även ägnat tid åt tvättberget och har återigen börjat hänga den mesta tvätten istället för att köra tumlaren till följd av elpriserna. 

Barnen har varit lite uttråkade och haft för mycket skärmtid. Men även målat, lekt, hjälpt till ute, fixat kaniner, bakat och sen plockade jag fram en sak som de velat ha länge. Nämligen färgad hårspray. Vilken succé! 

Dom har varit sams och bråkat.  Dagny sköt exempelvis Tage i ögat med sitt Nurfgun och Tage gav Dagny en snyting på näsan så blodet rann. Dom blir dock ganska spak efter sådana tilltag och ber om förlåtelse... 😌❤










Ett ypperligt allt-i-allomedel.
 Igår badade jag exempelvis 
hundarna i grönsåpa. 







Vad som händer om man behöver 
få gå ifrån och vila lite... 😄

Alla vackra höstfärger nu. 🤩





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar