fredag 30 september 2022

Att utföra sina hobbys

 Dagen började med jobb och följdes av uträttade ärenden. 

På vägen hem stannade jag till hos Sanne och väl hemma kom min kompis Maria förbi. Vi kikade på kaniner och hästar. Det är Maria som fött upp och gett oss vår trevliga franska vädur Dumle. 

Vi fikade och pratade och myste på. 

Några timmar senare var det dags att åka med barnen till deras träning på Cirkus kul och bus på Frösön. Dom tycker det är så roligt! 

Jag passade på att ta med hundarna och träna lite lydnad och passivitet samtidigt som barnen tränade. Jag ägnar mig åt min hobby samtidigt som barnen ägnar sig åt sin. 🤗

Hundarna var pepp. Jag körde platsliggning med bägge samtidigt. Sen tränade jag fotgpånde, inkallning, ingångar och läggande med dom en och en. Karo var helt otrolig när han satt uppbunden och fick titta på när jag och Winston tränade. Han sa inte pip. 🥰🙏⭐ En egenskap som jag verkligen inte tar för givet efter att ha haft en schnauzer som gapade som en toka (hur länge som helst) om jag tränade med en annan hund istället för henne.

När vi kom hem till byn möttes vi av en vacker kvällshimmel och att Anders hade middagen klar till sin hungriga familj. Omelett och makaroner. Det var så skönt att bara sätta sig till bords när vi var trötta och hungriga. 🙏




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar