tisdag 6 september 2022

Diesellok och hemodlat

Efter ett tips om att två Ånglok med Vildmarkståget skulle passera Norderåsen strax efter att jag och Tage hämtade Dagny på skolan så bestämde jag att vi kunde ta med lite mellis och äta den i solen och invänta tåg istället för att fara direkt hem. 

Barnen var entusiastiska, även jag. Ånglok är häftiga. Varför vet vi inte men några Ånglok kom ej. Däremot kom vildmarkståget med ett äldre Diesellok. En T-43:a med 60 år på nacken. Det var också spännande. Dessutom fick vi sällskap av David och Valters kärvänliga katt och provsatt deras dressin. 

I kylen fanns en bit falukorv. Till middag gjorde jag en mumsig korvgryta där jag slängde i flera av dom delikata hemodlade grönsakerna vi fått. I potatismoset slängde jag i massor av persilja från vår kryddbalja. Så gott! 

Jag och Tage fick en fin dag tillsammans hemma med bla plock och hundpromenad när Dagny var på skolan. Detta med obligatorisk skola för Dagny 5 dagar i veckan känns fortfarande väldigt nytt och ovant och det märks att detta ihop med alla tidiga mornar även är nytt och lite utröttande för henne. ❤ 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar