tisdag 27 september 2022

Små hjälpredor

Höst och lite ruggigt väder har gett mig lite mat och bakinspiration igen. Eller är det så att jag fick mer energi av att minska ner på stressen helt enkelt? 

När jag handlar så köper jag dels det på min lista men är saker på extra bra pris så passar jag ibland på att köpa sånt också. Sen blir kommande middagar baserade på det. De hade exempelvis bra pris på svensk vitkål, svenska morötter och i köttdisken hittade jag svensk köttfärs med nedsatta svinnpriser. 

Av detta fick det bli kålpudding med kokta morötter och egen potatis samt hemkokad lingonsylt. Gott tyckte jag och Anders. Barnen var inte fullt lika imponerande i vanlig ordning. Men att hjälpa till med mat och bak, det är båda hjälpsamma med. 😊🙏❤

Igår när det regnade ute och Tage och jag och hundarna följt Dagny till bussen gjorde vi eld i spisen och sen gick vi igång med bullbak. Innan det var dags att åka på jobbet. Mysigt! 
 
















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar