onsdag 21 september 2022

Buss och Bad

Idag var det dags för tjejerna att testa att åka buss till skolan för första gången. 

Jag, Tage och Karo skulle hjälpa dom på bussen och informera chauffören om att de var två som kanske behövde ha lite extra hjälp. Stina och Alfred skulle åka ner till hållplatsen vid skolan och möta upp. 

Vi gick vi upp i god tid. Vi åt frukost, gjorde oss i ordning och just när jag hann tänka tanken på att frukt och busskort låg i ryggan samt att vi hade god tid att promenera bort till busshållplatsen utan stress och möta upp med de andra slog det mig; Dom har gympa första timmen och det är bra om barnen har gympakläderna direkt från morgonen! 😲

Dagny bytte raskt om. Jag raffsade ihop inne-  och uteskor, handduk, tvål och ombyte. Sen blev det en rask halvspringande marsh bort till busshållplatsen. 😅

Tjejerna gick förväntansfulla på bussen. Chauffören var snäll och hjälpsam och inte nog med det! Det kom äldre barn fram och satte sig bredvid tjejerna som moraliskt stöd! Dessa storkillar hjälpte även tjejerna av bussen och över vägen såg mamma Stina sen. Sååååå himla fint!!! 😭❤

I allt spännande bussäventyr glömde Dagny sin plånbok med busskort på bussen. Men jag ringde bussbolaget som i sin tur fick tag i chauffören. Han hade koll på läget och sa att om vi mötte upp bussen på en returresa vid 16 tiden skulle vi få tillbaka den. Service i glesbygd! 🙏🌟🍀

Dagny vill absolut åka buss till skolan imorgonbitti igen. 🥰

Tage och jag tog chansen till lite kvalitetstid på tu man hand. Vi hängde med Öppna förskolan på badet, som bjuder på badentrén några gånger per termin. 

Vi duschade, badade, åkte vattenrutschbanor, åt vår medhavda lunch och våra nybakta kanelbullar. Sen badade vi lite till innan vi bastade och duschade igen. 

En väldigt bra dag! 
 













 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar