söndag 25 september 2022

Djur, bad & Cirkus fredag

Vilken fredag det blev! Dagny skulle prompt åka med bussen även denna morgon. Faktum är att detta med bussresan passar oss sååå mycket bättre. Framförallt passar det Dagny så mycket bättre. Hon får sova längre, äta frukost hemma och har en positiv förväntan på morgonen istället för en trött och negativ. Jag, Tage och hundarna följde henne till bussen där de äldre barnen mötte upp. Jag kan inte nog uttrycka min tacksamhet för det. Det känns så tryggt och bra för Dagny att ha äldre vänliga förebilder i sin närhet. 🙏

Efter att vi vinkat av bussen tog vi en liten morgonpromenad följt av kaninfix. 

Därefter packade vi badkläder och gymnastikkläder samt hundar och for ner till Häggenås. Vi tog en skön skogspromenad med Anne-Lie och Tammas. För att slippa köra hem igen och lämna hundarna så fick dom vara i Anne-Lies hundgård till Anders slutade jobbet och plockade upp dom på vägen hem. 
Jag och Tage hämtade Dagny direkt efter att hon slutat skolan och sen for vi på badet igen! 

Dagny blir ledsen av att höra om det som jag och Tage hittar på när hon är på skolan så jag lovade att vi också skulle gå på badet. Väl på plats överraskades vi av att lilla Moa och hennes pappa också var och fredagsbadade. Vi slog följe och sen åkte jag och tjejerna vattenrutschbanor för fulla muggar. Tage åkte litegrann i dom större men hängde mest med Matti. Sen hoppade alla barnen från kanten ner i bassängen om och om igen. 

Efter några timmar var det dags att stoppa i oss lite energi och avsluta med dusch. Därefter åkte vi raka vägen till Cirkus kul och bus. Lite väl maxat men barnen hade jätteroligt på Cirkusträningen. Trapetser och en form av spcialkull stod på schemat. 

Väl hemma var vi alla såååå trötta. Vi kvällsfikade, eldade och somnade ganska omgående. Jag försökte packa och förbereda lite inför kommande tidiga äventyr till Sveg men somnade raskt även jag. 







Tage gillar "Dubble" som han säger. 🥰









Hundarna lokaliserade glatt och snabbt 
en boll i hundgården. 😊





Bra att få hjälp med veden. 🌞





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar