torsdag 8 september 2022

Grönkålslasagne & Rabarberchutney

Nu när vi har haft så fina råvaror hemma har jag blivit lite matinspirerad. 

Idag lagade jag en grönkålslasagne med grönkål och purjolök från Ove och Sandra. Svensk köttfärs från svinnhyllan (att det är svensk är något vi vill prioritera här hemma och oftast gör vi det). Kryddor delvis från kryddbaljan ute på bron. Lasagnen blev såååå goood! 

Sen har jag haft en gnagande tanke att jag gärna vill plocka in alla rabarber och göra något av dem. Idag bestämde jag att göra Chutney på alltihop. Dagny och jag hjälptes åt att länsa alla våra tuvor. Ikväll gick jag igång med rabarberchutneyn. Den innehåller även rödlök, spansk peppar, ingefära och curry och blev nog jättegod till många olika saker, hoppas jag... 👌

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar