fredag 2 augusti 2024

Trasiga saker & falukorv

När jag hade stämplat ut från jobbet så for jag och plockade upp Hector. Han är pensionär (fast jobbar ibland ändå) och är ofta pigg på att hänga med på saker. 

Jag hade några saker att uträtta i Lillänge. Dels skulle jag in på Rörteknik och köpa reservdelar till handikapptaoeletten på föreningshuset som gått sönder. 

Därefter lämnade jag igen en ryggsäck köpt till Tages skolstart som han inte gillade. Vi beställde en på nätet istället som han blev förtjust i. 
Därefter for vi och köpte en säck med kraftfoder till hästarna.

Vi avslutade förmiddagen med lunch och ett loppisbesök på Robin Hood. Jag kollade mest barnkläder och Hector skivor. 

När jag kom hem möttes jag av barnen. Tage hade cyklat till korsningen och Dagny hade sprungit mig till mötes längst byvägen. Det kändes så fint!

I garaget höll de på att laga barnens fyrhjuling. Jag gick in och fixade mellis och tvättade loppiskläderna. 

Efter mellis gick Anders och Tage till föreningshuset och lagade den trasiga toaletten som jag köpt reservdelar till. 

Till middag lagade jag stuvade makaroner och falukorv. 

En bra dag. ❤️





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar