torsdag 1 augusti 2024

Det regnar i trädgården

Nog för att jag, efter den heta sommaren 2018, sa att jag aldrig ska klaga på regn igen. Men har det inte regnat väl många dagar denna sommar? 

Den tidiga sommaren var så fin men sen har det varit ganska trist sommarväder tycker jag. Jag kan inte känna att vi fått särdeles många soliga och varma dagar?

Men utifrån växtligheten har det nog varit bra. Jag har inte behövt vattna varken potatis, jordgubbar eller de nyplanterade päronträdet och flädern på flera veckor.

Potatisen (iallafall blasten) har växt sig enorm och våra två äldsta äppelträd Pirja och Transparante blanch dignar av äpplen. 

Sommarblommorna och kryddorna vid verandaentrén är vackra men hade nog kunnat vara vackrare med en smula mer värme och sol. Jag tror de lite regnat sönder. Men flera av dem har i skrivande stund massor av knoppar så det bådar gott för augustiblomster. 

Anders har gjort ett jättefint jobb med källardörren och bytt både karm och dörr och jag har fått på två lager färg på dubbeldörren upp till gälln. 

Igår när jag var på jobbet så hjälptes Anders och Tage åt att renovera stängslet i hästarnas sista betesfålla och öppnade upp till den. De har nu hela stora sommarhagen att tillgå.

Och själv går jag snart på min sista semestervecka denna sommar. Vecka 32. 

Jag hälsar sommarens sista etapp, augustimånad och min sista semestervecka välkommen! Jag önskat mig sol och sommarvärme. ☀️



Kryddorna växer. 

Anders har gjort ett fint jobb med
 karm och dörr till källaren.  

Nybytt karm och nybytt, nymålad källardörr.








Fler solrosor är på gång. 

Anders och Tage hjälptes åt att laga upp 
sista betesfållan till hästarna och
 släppte sedan ut dom i den. 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar