tisdag 27 augusti 2024

Dagens lunch eller en häst

Igår efter jobbet hämtade Anders upp mig i vår Amazonkombi. Vi hade några ärenden att uträtta.

Vi lyxade till stadsbesöket med att gå på Papegojan och äta en dagens lunch tillsammans. Vi fick en väldigt god torskmåltid med potatis, bröd, grönsaker, skirat smör samt kaffe och kaka till efterrätt. 

Lunchen kostade 125 kronor per person. Ett bra pris för en god måltid där vi även kunde ta mer av om vi hade velat. 

När vi satt där kunde jag ändå inte låta bli att fundera på vad det skulle kosta att äta dagens lunch varje arbetsdag. Fem dagar i veckan. 

Det blir 2500 kronor i månaden. 26 tusen kronor om året. Nu är det ju inte gratis att ta med matlåda heller, men beroende på vilken mat så är det, för oss iallafall, avsevärt mycket mindre pengar. 

Att äta Dagens lunch kostar lika mycket som att ha en häst för mig. En häst som får hö, mineraler, salt, hovslagning, vaccin, stängsel, kompletteringar, Kolla masken, spån, försäkring och tid hos hästtandläkare ibland. 

Jag förstår att andra prioriterar Dagens lunch. Men jag, i mitt liv just nu, prioriterar häst! ❤️

Anders kollar något under huven på 
Amazonen när vi kom hem. 
Jag och barnen började bygga lego 
och en rejäl regnskur nalkas. 
Efter middagen stack vi ut på en fin ridtur tillsammans. Dagny och jag. 🙏❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar