fredag 2 augusti 2024

Barnen växer

Bägge barnen har vuxit i sommar. När min kusin Carro och mina gudbarn var här hade de med en påse med toppenbra kläder till barnen. Det var bland annat ett par svartglittriga leggings, två mjuka munktröjor, svarta skalbyxor, en tunnare jacka och en mjuk pyamas. Så snällt. ❤️

När jag går på loppis tar jag alltid en rajd genom barnklädesavdelningen. Jag har inte hittat så mycket på mina senaste loppisrundor till barnen, men idag fyndade jag en del. Både inför höstens skolstart men också saker i barnens kommande storlekar. 

Till Dagny hittade jag även ett par fodrade gummistövlar. Muckboots. 

Tre par gympa/dans byxor till Dagny. 
Ett par som passar nu,
Ett par i nästa storlek och ett tredje par
som är någonstans mittemellan.
Ca 30-40 kr / styck. 

En praktisk gympajacka till skolstarten. 
Dagny hade en liknande som hon använde en hel del efter lilla Anna i byn. Men den är urvuxen nu och har fått övertas av Elsy. 

Tagejeans för 20/30 kronor. 
Ett par han kan ha nu. 
Ett par lite större fodrade till hösten 
och ett par augustishorts som kanske
 funkar nästa sommar också. 
Tage trivs i jeansshorts. 

2 nya Dagny t-shirtar á 10 kr styck. 

En gympadress till Dagny för
 höstens utomhusgymnastik. 
Eller till våren då den var lite lite stor. 

Ett par långbyxor som Dagny kan ha nu,
och två par jeansshorts till nästa sommar. 
20 kr styck.

Muckboots till Dagny. 
Lite stora ännu,
men plötsligt kan hon ha dem. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar