torsdag 8 augusti 2024

En dag på badhuset

Det blev onsdag min sista semestervecka. Nästa vecka jobbar både jag och Anders och barnen ska gå på fritids. Tage för första gången. Och om exakt två veckor börjar skolan igen. 

Dagny får ju både vara på färbodläger och gå på en inbokad konsert denna vecka. Två saker som Tage inte hade rätt ålder för. Då kände jag att jag ville satsa på att göra roliga saker med Tage denna vecka. 

Igår var planen att åka till ett ställe på Frösön vid utkikstornet. Där har nämligen Tage och Anders sett någonting som ser ut som en downhillbacke för cykel. Men då det regnade gjorde vi om planen. Istället för cykel, packade vi en rygga med handdukar, badkläder, en bullpåse, vattenflaskor och duschprylar. Sen drog vi på badhuset med kusin Esther och faster Karin! Vad roligt vi hade! Vi bubblade, simmade, åkte vattenrutschbana, åt glass och pommes, badade ännu mer och bastade. 

Vi kramades hejdå och sen åkte jag och Tage genom ösregnet till Willys för att göra en storhandling. Tage var så trött men så tapper och schysst. Han spelade på min mobil och jag läste på min långa inköpslista och fyllde vagnen sagta men säkert. 

Efter att vi betalat så ville han i vanlig ordning springa lite på rullbandet som går mellan parkeringshuset och butiken. Såklart!

Väl hemma kvällsfikade vi och det hade kommit ett paket med posten till Tage. Han öppnade paketet och däri låg hans nya skolryggsäck som han valt själv på nätet! Med en Fortnite-logga på som lyser blått i mörkret! 

Tage var nöjd och somnade väldigt snabbt denna kväll. Så även jag. 

Tack för en fin dag! ❤️

Tage iförd en vindfleece som han ärvt från Dagny. 
Byxor och keps är från loppis. 
Tröjan under kommer från Linda. 
Den är en av alla fina kläder vi fått
 ärva efter hennes son Mathias. 


Kusinerna Tage och Esther. ❤️❤️



Snart får han inte plats längre. 




Trött och nöjd med dagen
 och med sin nya rygga. 


Tages nya skolryggsäck med logga som lyser i mörkret och vattenflaskaförvaring på sidan 
samt nya namnskylten som han valt själv. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar