torsdag 8 augusti 2024

Hemmastök

Igår innan jag och Tage for på badet kom Maria Larsson och LP och tog ut Oddur en sväng. Även jag betade av en del djurpysselgrejer. 

Det var dags att skura vattenbaljan, rengöra hästarnas skitiga sadelgjordar och byta och tvätta vojlockar. 

Då man ändå hårar ner tvättmaskinen med dessa kan man lika gärna passa på att tvätta alla djurhåriga saker efter varandra. Så det blev en repertoar av hundullfiltar, hundhåriga hästtäcken som återbrukats till hundfiltar i bilarna och barnens bäbistäcken som också återbrukats till hundtäcken i den söndergrävda biabädden. 

Tvättmaskinen kommer behöva en rejäl sanering efter all denna pälstvätt!

Plötsligt blev dags för lunch innan vi for till stan. Det blev pannkaka med nyplockade jordgubbar och grädde. 

Tage har även tränat lite med Karo. Något de båda tycker är jätteroligt. 

Och idag är Tages kompis Frode här och leker. Frode bor i grannbyn och ska också börja i förskoleklassen om två veckor tillsammans med Tage, Elsy, Clara och de andra barnen. 

Och när man som vi, har ganska många hobbys och gillar att hitta på roligheter, händer det titt som tätt att huset gror igen. Och precis det har i skrivande stund hänt, IGEN! 

Jag som både avskyr att städa och avskyr att ha rörigt och skitigt runt mig... 🙃

Idag lovade de regn så nu när Dagny är på läger och pojkarna leker passar jag på att kavla upp ärmarna och göra en liten insats här hemma.

Men jag tänker också att sommaren är kort och måste tas till vara. Det kommer att komma en höst med regnruskiga dagar som lämpar sig bättre för städ.

Maria, LP och Oddur. 

Lunchmenyn:
Pannkaka med grädde och 
nyplockade jordgubbar. 

Nytvättade vojlockar och schabrak. 
Jag villhöver en grovtvättmaskin i källaren.  🤩

Barnens bäbistäcken har återbrukats 
till hundtäcken i biabäddkopian. 

Tage klickertränar med Karo till bådas glädje. 

Med klassikern leversnittar.

Pojkarna fikar.

Svängde ihop en chokladkaka till fikat.
En kaka som Dagny tycker om.
Hon kommer hem ikväll. 🥰

Mycket disk produceras i vår familj... 








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar