torsdag 15 augusti 2024

Bad, kräftskiva & bilträff

Vilken dag det blev igår! 

Efter jobbet råkade jag först ut för ett missöde. Bilen låste sig själv och däri låg alla mina saker (inklusive bilnycklarna). Det enda jag inte hade kvar i den låsta bilen var min mobil. Det var tur så att jag kunde ringa Anders. 

Han kom till min undsättning, som så många gånger förr. ❤️ 

Jag körde hem och hämtade barnen på fritids. Vi kokade kaffe, värmde choklad och slängde ihop badkläder. Väderleken var inte fullt lika bra som prognosen lovat dagen innan på SMHI, men den fick duga. 

Vi åkte som planerat till badplatsen i Raftälven. Där mötte vi upp med våra vänner Maria, Ester och Ingrid. 

Vi badade och fikade, pratade och lekte. Det kändes att vattentemperaturen sjunkit bara sedan vi var där i förra veckan. Men vi alla plaskade och simmade. 

Efter badet åkte vi till Häggenås. Där hade Anne-Lie ställt till med kräftskiva! Jag, barnen, Anne-Lie, P, Ellinor, U och Ann fick mumsa på jättegoda svenska kräftor som Christer fiskat vid familjens stuga i Ramsele. Vi fick också Västerbottenpaj, sallad och Alis goda hembakta bröd. Samt marängsviss och kaffe till efterrätt. SÅ gott!!! 

Efter desserten kom Anders i 56:an och hämtade oss. Vi åkte till Kyrkås på bilträff. På plats träffade vi flera vänner och bekanta. Bland annat Nisse, Helené, Ida och hennes son Allan. Pojkarna lekte jättemycket. 

Vi träffade också Sjörfamiljen Stefan, Helena. Maja och Julius samt familjen Åsa, Erik och Irma. jättetrevlig! 

Vilken otroligt fin dag så här i sommarens sista ryck. 

Tacksam! 

Det är så fint på denna badplats. 
Tre byar från vår. 

Fika medtagen i vanlig ordning. 

Dagny har förvandlats till en Sjöjungfru.

Tage gräver ner sig i sanden. 

Maria och tjejerna. 

Ingrid hoppade massor ut från bryggan
och blev fångad av mamma Maria. 

Ester och Dagny värmer sig med
 varm choklad efter mycket tid i det numer, 
ganska kylslagna vattnet. 

Supergoda svenska kräftor fiskade av 
Christer vid stugan i Ramsele. 

Familjen på bilträff i Kyrkås. 


Tuff ratt tyckte Tage. 


Roligt att träffa min kompis Åsa, hennes kille Erik och deras dotter Irma. 2 år yngre än Tage. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar