måndag 14 augusti 2023

Social dag

Idag var jag ledig och hemma med barnen. Kring lunch kom min kompis Johanna och hennes son Loke. Vi promenerade alla fem bort till lekplatsen.  Där träffade vi vår trevliga grannfamilj. Mamma, pappa och deras fyra barn. 

Vi slog följe tillbaka till oss. Fikade lite och efter en stund kom ytterligare barn. Vi var 10 barn och fyra vuxna en stund. Sen for somliga barn vidare och några stannade och lekte med hundarna och matade och klappade kaninerna. 

Jag älskar att ha snälla trygga barnhundar som njuter av barn som klappar dom och kastar bollar.

Jag njuter av att bo i en by där barnen har nära till en hel drös ungar i olika åldrar som de cirkulerar mellan. De åker hit och dit i olika konstellationer. Leker, pysslar, fikar och äter hos varandra och har så roligt tillsammans. 

Utöver socialt umgänge innefattade dagen även  det gamla vanliga. Tvätt, disk, plock och matfix. Att avsluta vägförbättringen kunde jag stryka från listan utan att köra några fler kärror grus. Det hade nämligen Anders gjort klart igår när jag nattade barnen.  

Anders ägnade sin kväll efter sin första dag på jobbet efter semestern till att fortsätta laga Volvon. Nu har han bytt fjäderben fram. Länkarmar, spindelled och stabilisatorstag. Nu väntar vi på en drivaxel som också ska bytas när den kommer med posten. Sen borde den vara klar för besiktning! 

Tack för denna bra dag. 

Kvällens middag blev en kycklingimprovisation
 av två olika kycklinggratänger. 
Den innehöll både sweetchilli, soya, grädde, banan, curry och jordnötter. 
Väldigt gott blev det. 
Lämplig rätt då vi hade bananer 
som behövde ätas upp.

Bild från  idag på 
Mestbäst Colliesarna. ❤🙏❤ 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar