tisdag 8 augusti 2023

Regn

Innan och efter paddlingen gjorde både jag och Anders ett ryck med veden. Då det skulle komma stora regnmängder i dagarna tre ville vi få in den under tak nu. Det känns så skönt att titta ut genom köksfönstret och se att den är klar. 

Idag kom mycket riktigt regnet. Det har växlat mellan lätt regn och ösregn om vartannat. Barnen har haft sin vän Olivia här idag och de här lekt jättebra.

Jag har plockat här hemma. Tömde bland annat ett köksskåp som behövde rengöras. Allt diskades och skåpet rengjordes innan allt åkte in igen. Jag tänkte rensa ur lite men kände att allt som är i skåpet för tillfället är tokumeku och jag vill inte rensa bort en enda pryl. Det är saker som används. Somligt ofta, annat sällan. Allt är valt med omsorg och omtyckt. 

Jag och Tage bakade även en saftig chokladkaka, Anders lagade lax och igår åt vi våra egna jordgubbar till efterrätt. 

I Skåne gjorde vi en del loppisfynd men sen fick vi även bra och fina saker från min mamma och min gudmor. Bland annat jättevackra salt- och mjölburkar efter min Mormor Greta och Morfar Gösta. Idag satte vi upp dom på väggen. De passade fint ihop med den Majolikatallrik jag fyndade på loppmarknaden Suckarnas gång i Simrishamn. 

Veden klar. Så skönt. 

Finkaninerna.

Egen skörd.

Olivia gillar hundar. 
Hundar gillar Olivia. 
Snart kommer familjens egen Collievalp. 








Puss på dig Karo.





Burkarna kommer från min Mormor och Morfar, och just Liljekonvaljer, som pryder tallriken,
 minns jag att Mormor Greta tyckte mycket om.
Hon bad oss plocka dom på landet i Kallboda. 
Det växte massor i diket vid  Morfars garage.  
 
















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar