onsdag 23 augusti 2023

Skura, putsa, damma, tvätta

Jag har varit ledig i fyra dagar. Efter min husmorssemester passade jag på att göra ett stopp i Odensala på hemvägen. Där köpte jag begagnade kläder till barnen. Bla en ny jeansjacka till Dagny för 20 kronor. Hennes nuvarande är mycket omtyckt men börjar bli kort i ärmarna. Denna liknade hennes favvo men var större. Jag köpte även 5 par jeans i kommande storlekar för 20 kr styck.

Vårt sovrumsfönster har efter mycket lång tid blivit putsat. Både insida, utsida och imellan. Det positiva med att vänta extra länge  med fönsterputs är att resultatet blir så enastående! Jag blir glatt överraskad över den klara utsikten varje gång jag går in sovrummet. Jag ska försöka göra någon insats lite då och då av de mer seriösa städgöromålen. sådant som fönsterputs, städa ur köksskåp mm. Jag tar en låda eller ett fönster i sänder, i stället för att tänka att  nu ska ALLA fönster eller ALLA köksskåp rengöras. 

Vädret var först väldigt gråmulet med regntunga skyar. Jag har städat, gnott och skurat. Putsat speglar, städat badrum, bäddat rent, tvättat upp alla kläder, både loppisfynden och smutstvätt. Diskat, bla mina nya fina loppisskålar och lagat mat.

Barnen har hjälp mig. De har både plockat på sina rum men också hjälpt till med dammsugning, golvmoppning och dammtorkning. 
Ingen av oss gillar städ det minsta men jag njuter desto mer när det är fint här hemma. Jag undrar om jag någonsin kommer kunna ändra mitt mindset till städning... 🥴

Utöver megatråkig städning har vi även tänt lite ljus i den gråmulna dagen. Dagny har pimpat sitt dockskåp och gjort om det till ett stall. Vi har ätit gott, druckit gott och haft besök av våra fina vänner Sabina, Olivia och Dexter! De var här igår och vi fikade, lekte, umgicks och åt middag tillsammans innan vi sa adjö. Olivia och Dexter älskar hundar och lekte och gosade med två väldigt nöjda Collies. ❤




Våra nya loppade efterrättsskålar. 

Dagnys pimpade dockskåp som 
numera är ett stall.



Regntunga skyar.







Kvällsfika med Anders.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar