torsdag 10 augusti 2023

En stund innan jobbet

Det blev en promenad med Anders, Dagny, Tage, Alfred, Winston och Karo innan jobbet. 

Barnen utforskade sin omgivning, vi åt söta goda körsbär vid torpet, en granne kom förbi och förutom Tages game over på slutet pga att han inte åt så värst mycket frukost, så fick vi en bra stund tillsammans. 

En viss stress kommer smygande över alla tusentals bär som skriker "låt oss inte gå till spillo" denna fina bärsommar. Massor av hallon, vinbär och nu körsbär i torpet, och detta bara på tomten!

Men jag plockar om jag känner att jag vill prioritera det. Min familj äter ju dessutom mest köpejordgubbssylt och dricker till största delen vatten. 

Kanske lingonen drar ut mig. Dels för att jag gillar att plocka bär trots allt. Dels för att lingonsylt är min egen favorit och för att Dagny sa idag att hon såg fram emot att plocka lingon med mig. ❤























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar