söndag 13 augusti 2023

En lördag med ändrade planer

Idag vaknade jag och Tage först i vanlig ordning. Efter en stund kom Dagny tassande. Då satte vi igång med något jag lovat henne kvällen innan. Vi bakade scones till frukosten och de blev jättegoda! Tage ville också hjälpa till. 

Efter frukost pysslande vi med olika saker. Jag städade bla ur det köksskåp som vi förvarar mjöl och bakingredienser i samt tog rätt på disk. 

Plötsligt var det dags för lunch och sen bakade jag och Tage chokladbollar till kvällens inplanerade äventyr. Nämligen att laga pizza, gofika och lördagsmys. Packa ner detta för att sedan ta med upp till torpet för lördagsmys och övernattning. 

Efter bakning tog jag, Tage och hundarna en runda tillsammans. Jag drog på mig löparskorna. Det var ett tag sen nu. Tage tog cykeln. Dagny och Anders gick ut i verkstan för att fortsätta laga Volvon.

Vi kom hem lite trötta men piggnade till efter mellis. Jag gick ut och plockade stenar till att vägförbättra vår sönderkörda väg mellan stallet och hagen. Jag tänker att större stenar förbättrar det blöta och geggiga, utgör en bättre grund samt att vi sparar en del grus. 

Tage var hos sin kompis och lekte och Dagny hade en kompis här och lekte. Jag hade huvudvärk och Anders mekade på. Klockan hade sprungit iväg och då kändes torpövernattningen plötsligt som ett äventyr som vi inte orkade baka in i kvällen längre. Barnen hade roligt med sina vänner till sena kvällen. Vi körde pizzan hemma istället. Sen åkte Anders och sågade bort ett träd som fallit över vägen som går förbi torpet. Jag tog läggningen och läste några kapitel ur en ny spännande barnbok från Mormor: Jakten på Jack.

När barnen somnat så tog jag och Anders en filmkväll ihop. Utanför sovrumsfönstret såg det ut som att mer regn var på ingång. Och mycket riktigt, efter en stund hörde vi regnet mot plåttaket. Ett av de mysigaste ljuden och bästa med vårt hus. Att ligga nedbäddad i sin säng och höra regnet mot taket ovanför. 







Mina nya prima löparskor som jag
 fått av min svägerska. 



Hästarna är så nyfikna och följer efter mig 
när jag går fram och tillbaka och bär stenar. 


Vuxenpizzan. 

Barnpizzan. 

Mörka moln rullar in mot byn
innan filmmyskvällen tog sin början. 
 












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar