onsdag 30 augusti 2023

Djurdjurdjur

En välbehövlig och superskön ridtur med Lisa i gårkväll. Allt regn har gjort det mycket blött på sina ställen. På ett specifikt ställe gick förvånande nog Oddur bara lugnt över. Kaisa tyckte det var lite läskigt men efter en stund när Lisa bett henne så tog hon ett jättemegaskutt över. Sen kändes hon så nöjd och stolt tyckte Lisa. 

Det blev även en cykeltur med Karo. Tage ville följa med. Konceptet att ha Karo i springern och ett barn på pakethållaren blev jättebra. Vi hade en väldigt trevlig tur tillsammans vi tre. Dagny var hemma och vilade under tiden. 

Idag gick jag äntligen igång med mitt årliga stallstäd. Jag mockade ur kaninernas djupströbädd och sopade ihop det sista samt tömde deras hus och plockade ut det. 
Allt ska nu dammas och skuras. 

När jag skulle flytta hästarna från betet ville Dagny hjälpa till. Hon ville även rida lite. Så så blev det. 

En annan sak som hände var att Tages cykelkedja hoppade av. Grannen var snäll och satte tillbaka den. Anders for in till stan i ärenden efter jobbet. Väl tillbaka gjorde han en insats med att tömma vår båt från regnvatten. Så bra! 

Kändes bra att få lite kvalitativ ensamtid med båda barnen idag. Cykeltur med Tage och häststund med Dagny. 

En fin dag men jösses vad trött jag är. 😴



Fina lilla gård. ❤

Den årliga stallstädningen är igång! 

Utmockad djupströbädd hos kaninerna.

Våra äldsta äppelträd levererar. 


Karo i springern på cykeln. 


Tage på min pakethållare. 

Bästjäntor! 




Norderåssjön. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar