söndag 20 augusti 2023

Husmorssemester

Igår hoppade jag in i 56:an, satte på bra musik, tankade och rattade sen bilen mot Sösjö utanför Bräcke.   

Det var dags för min husmorssemester! 

Så när barnen var på kalas hos sin vän Signe och Anders klippte gräset på gamla vägen mellan hembygdsgården och blå huset ovanför gula garaget samt lagade fler detaljer på Volvon, så hade jag en himmelskt trevlig kväll tillsammans med mina goda vänner Stina och Anders som jag lärde känna för 17 år sedan. 

Stina har också bott i Norderåsen i många år, under större delen av sin uppväxt, men flyttade härifrån flera år innan vi lärde känna varandra.

Vi grillade, samtalade, fiskade, plockade lite bär, åt gott och mådde gott. 

Solen sken och napp fick vi tre gånger men två firrar smet och den tredje släppte vi tillbaka. 

Det var så mysigt att träffa mina gamla vänner igen, deras fina 13,5-åriga Bordercollie Zita samt de tre katterna, i deras vackert belägna släkthemman med milsvid utsikt över Sösjö. En undangömd oas bortkopplad från det mesta. 

En mycket lyckad husmorssemester!🙏❤


























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar