onsdag 14 juni 2023

Vårruset

Jeanette tog initiativet till ett lag i årets upplaga av Vårruset. Men glädjande nog så var det flera sköna kvinnor som ville springa tillsammans så vi fick ihop 2 lag! 

Jeanettes företag, Jeanettes hälsa & utbildning, sponsrade hela laget med snygga sporttröjor. 
Team Cougars. 😎💥🐈‍⬛💯🌟💣

Jag är otroligt nöjd över gårdagskvällen. Över min egen joggingprestation i 5 kilometer, över att få umgås med starka, härliga, schyssta kvinnor en helkväll i strålande solsken. Att peppa och springa tillsammans och avsluta vårt lopp med en fin picknick i sommarkvällen vid Storsjön strand. 

Inte nog med det, min ljuvliga familj fanns på plats och hejjade på mig. Dagny fick springa sista biten in i mål med Anders kusin Bettan och fick medalj hon med. Marie gav sin medalj till Tage.  

När några av mina medlöpare började kurka så kände jag att jag hade mer att ge. Jag ökade tempot av aning och sen körde jag de sista 2 kilometrarna helt på egen hand efter egen förmåga. Jag sprang och sprang men drog ner på tempot en smula för att orka springa hela vägen in i mål. När jag såg målgången fanns en smula mer energi kvar. Jag växlade upp och använde mina sista krafter i en liten slutspurt. 

Svettig, trött och tomatröd i ansiktet tog jag emot en medalj och vatten och glada tillrop i målgången. Jag kände mig så sjuuuukt nöjd!!! Mina små joggingpass har gett utdelning. 🤩















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar