lördag 17 juni 2023

Dagnys första skolavslutning

Igår hade Dagny sin livs första skolavslutning. Hon slutade förskoleklass och sjöng sommarsånger i Häggenås kyrka. Anders och Tage var på plats och själv skyndade jag mig till kyrkan så fort jag kunde när jag slutat jobbet. 

Jag kom fram lagom till barnen gick ut ur kyrkan. 

Jag hade köpt en varsin liten sommarpresent och ingredienser till en tårta. 

Efter kyrkan följde barnen med vänner hem och blev bjudna på glass. 

Tyvärr hade Dagny lite andra förväntningar på sin första skolavslutning än hur den blev. Och jag kände att mina ansträngningar inte riktigt uppskattades. 

Idag hade vi ett samtal där vi både förklarade hur vi kände och tänkte kring gårdagen. Ett jätteviktigt samtal där vi båda fick större förståelse för varandra. 

Alla dagar blir inte som man tänkt ut på förhand. Somliga dagar blir bättre än väntat, andra sämre. Så går livet. 

Älskade lilla dotter. 💗💗💗



Dagny med sin vän tillika klasskamrat Signe
och sin första fröken och klassföreståndare 
Britt-Inger (Bingan). 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar