fredag 9 juni 2023

Svinnklipp, potatisodling och Kaisa 11 år

Storhandling med massa bra svinnklipp. Bland annat en jättepåse med svinnmorötter och svinnpalsternackor för 20 kronor. Passade väldigt bra idag på Kaisas 11 års dag. Hon, Oddur och kaninerna uppskattade några av svinnmorötterna.

I stan köpte jag även en säck Hills svinnhundmat på 70% rabatt, en present till en väninna som fyller år, en säck kraft till hästar och kaniner, lite förbrukningsvaror på Ö&B samt en födelsedagspresent till Dagnys kompis som har kalas på lördag. 

Jag och Lisa tog en superskön ridtur och till middag blev det en god Chiliconcarne på svensk, ekologisk och kravmärkt svinnköttfärs. Barnen fixade en efterrätt gjord på bla svinnvindruvor. 

Efter läggning fortsatte jag och Anders med årets potatisodling. Vi har utökat den med 60% från ifjol. Ikväll fick vi ner alla Rödgulöga under jord. Nu återstår Asterix och Amandine. 

Jag fick även ner min jordgubbsampel från i förfjol i lite ny jord och leca i sin fina ampelkruka och hängde upp. Nöjd med att vara självförsörjande på en fin jordgubbsampel.   

Trevlig kvällsfika med maken, som f.ö kom hem med blommor till mig idag. 🥰















Lyx med egen fin gödslad jord. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar