söndag 25 juni 2023

Jättebra Söndag

Ytterligare en fantastisk sommarsöndag! 

Mer vedfix och Anders svängde ihop en sågbock av spillvirke. Jag målade klart fönster och karm så ikväll kan vi hänga det på plats igen. 

Vackra sommarblommor ute. Vackra orkidéer inne och potatis som börjat komma upp.

Jag har kärrat lite mer jord och utökat jordgubbsodlingen samt rensat den från ogräs. 

Glada hästar släpps på sommarbetet och Dagny har varit hela dagen hos sin kompis i Österåsen. De har lekt och badat på campingen och haft så roligt att hon inte ville bli hämtad. 

Jag och Anders har jobbat på. Tage har lekt men också hjälpt oss lite här hemma och fick besök av lilla grannflickan Clara. Mitt på dagen när det började bli väl hett så tog vi Amazonen ner till sjön. Jag simmade långt och njöt av min svala simtur. Detta har jag längtat efter hela året! Anders njuter också av solen, värmen, vår vackra gård och simturerna. 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar