lördag 17 juni 2023

Schnauzertrimning

Igår kom Ulf igen med sina trevliga schnauzertik Shakira. Jag var förvånad över hur mycket päls som fanns att eliminera för det känns inte som att det var så länge sedan jag trimmade henne. 

Jag ryckte bort täckhåret och kammade ur underullen med två olika trimknivar. Mage, rumpa och bringa klipptes och rakades. Jag klippte ner benhår, skägg och ögonbryn litegrann men ville samtidigt spara en del så att det finns en del kvar att jobba med. 

Ulf ska nämligen ställa ut henne och ca 1-2  månader och inför det det får proffs fixa finliret. Jag tar på mig grovjobbet men utställningsputs kan jag INTE! Vore förvisso intressant att lära sig mer... 🤔

Himla trevliga är dom iallafall. Både Shakira och husse Ulf. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar