måndag 12 juni 2023

En junihelg

Vilken varm helg vi fick. En jobbhelg för min del. Jag och min medborgare tog bland annat en trevlig tur till Björkbackaparken och åt lunch på caféet som ligger där. Årets första besök på en av Östersunds sommarpärlor. Jag passade även på att laga mat som jag och personen jag jobbar hos tycker om, men som inte smäller högt hos dom där hemma. 

På lördagen hade jag många lediga timmar. Dagny var bjuden på kalas inne i stan på Multichallengehallen. Anders skjutsade och passade på att träffa vänner när Dagny kalasade. 

Jag och Tage fick trevligt besök av en av Tages favoriter. Nour kom och hälsade på med sin mamma. 

Vi umgicks med djuren. Nour fick rida en liten sväng på Kaisa och sen packade vi med oss fika och for ner till sjön. Vi rodde ut. Nour badade och så mös vi på i solskenet ute på sjön. 

På söndagsmorgonen hoppade jag in i Ford-56:an och styrde mot ett 24 timmars pass på jobbet igen.  

I helgen lyckades jag även komma ytterligare en bit framåt i potatisodlingen och Anders var snäll och hjälpte mig när jag jobbade att se över beteshagen och åtgärda lite fix på den efter vintern så hästarna kunde komma ut på premiärbetessläpp. 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar