torsdag 15 juni 2023

Junitillvaro

Dagarna går och vi fyller dom med trädgårdsfix, jobb, bad, vägförbättring och att all potatis nu är under jord.

Att hästarna går på bete och en kväll körde jag och Dagny en riktigt genomkörare med insektsmedel, salva och lite balsamspray i manar och svansar. 

Det är varmt och solen skiner. Äppelträden och våra norska brudspirreor har börjat blomma. Igår var jag med en dag i Dagnys skola och idag tog jag och Lisa en härlig ridtur tillsammans. 

Dagny har provat potentiella skolavslutningsoutfits och haft avslut på Show4all. Tage hjälpte mig att plocka sten och plockade en vacker maskros till sin mor när vi var ut på en hundpromenad tillsammans. 

Och så blev det ett litet cafébesök på Edenbos. Jag, Tage, Lisa och Marie. 
 




Nyss nedklippta Pelargoner som 
övervintrat i vår källare. 
Dessvärre klippte jag ner dom 
väldigt många veckor för sent. 
Till nästa år har jag lärt mig. 😌




















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar