onsdag 29 maj 2024

Rabarberkräm, bilburna kamrater, höns & ridtur

I dagarna har vi haft besök av Magnus Roos och Annelie. Våra bilburna kamrater. Fika och surr och trevligt umgänge. Annelie hade med sin Cheva som ska få lite fixat på Jemtlands veteranverkstad. 

Jag och barnen åkte igår kväll med Anne-Lie och Per till Fyrås gård där Anne-Lie inhandlade tre nya vackra hönor av rasen Faverolle. Under tiden var Anders på skolans föräldramöte. 

Lisa och jag har tagit en härlig ridtur via bla klätterbacken. 

Jag och barnen hjälptes åt att flytta ut kaninerna till deras sommarbur. Dagny hade Rosa en stund i sele och de var iväg på lite upptäcktsfärder. 

Vi har ätit palt och jag skördade mina första rabarber och kokade kräm. 

Jag och Anders passade på att sitta en stund tillsammans på verandan i den vackra sommarkvällen.  

Dagny kämpar på och säljer sina tidningar och drömmer om mobiler och x-box. Tage cyklar och leker mycket med Alfred. 

Jag vattnar och rensar i trädgården och försöker hinna plocka undan en liten smula i röran inomhus samt få undan tvättberget. 

Snart dags för jobbdygn igen. 

Vardagen tuffar på. 

Kamrater på besök. Annelie och Magnus. 

Härlig ridtur till bla klätterbacken med Lisa. 

Fin sommarkväll med Anders på verandan. 

Rabarberkräm.

Kaninerna fick flytta ut till sommarbostaden. 

Anne-Lies tre nya Faverolle hönor. 
De ska heta Astrid, Märtha och Elvi. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar