fredag 31 maj 2024

Min nya Muminmugg

Igår kom min nya Muminmugg med posten. Det gick egentligen många, många år innan även jag blev förtjust i Muminmuggarna. 

Det började med att jag köpte en varsin till oss i familjen "från Tomten" en julaftonsmorgon. 

Barnen gillar sina Muminmuggar, så även jag. Färg är ju något som tilltalar mig och det är en sådan färgprakt representerad i muggarna.

Sen gillar jag när porslin mm är lite olika men följer en röd tråd. 

Sist men inte minst, Tove Janssons underbara figurer som träder fram med alla sina olika karaktärsdrag. Det finns en mugg för alla personer och för alla tillfällen. 

Min senaste mugg (köpt till ett bra reapris såklart) symboliserar en annan sida av mig än den städande, arbetade, planterande och djurpysslande Emma.
Nämligen min kläd, piff, sommar, sol och badsida! Snorkfröken gör sig fin och provar sin bikini inför sommaren! 🥰


"Snorkfröken älskar att drömma om sin 
drömprins och charmera andra med sin skönhet. 
Hon är fåfäng och flirtig men när det
 gäller allvarliga saker kan hon vara 
väldigt klok och kvicktänkt".
-Arabia-


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar