onsdag 22 maj 2024

Fix i trädgården

Min övervintring av pelargonerna gick inte alls bra i år. Kanske en lever har jag förstått ikväll. Den vackra vi fick av Ove och Sandra när vi hälsade på dem i Älvsbyn. Håller tummarna för det. 

Idag hade de bra pris på pelargoner på Ica Maxi. Jag köpte 9 stycken samt en tjusig Hortensia för att ersätta våra som ej klarade sig genom min vinterförvaring. Jag kommer nog att köpa lite mer sommarblommor och eventuellt så lite egna frön om andan faller på. 

Jag blev så glad av att Lisa hjälpte mig beskära vår klätterros Polstjärnan. Det gav inspiration till att lappa ihop den trasiga gräsmattan. 

Idag har jag, utöver att plantera sommarblommor, även borstat och oljat in våra två utomhustrappor samt oljat trösklar. Dessutom påbörjades en utökning av potatisodlingen och efter middagen tog Anders och Tage och klippte gräsmattan. Till Tages stora glädje! ❤️

Det känns roligt att få fint utomhus till sommaren. 










En är nog kasta bort och en Kanske lever. 



Jag oljade även in barnens trädgårdsbord. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar