måndag 13 maj 2024

En söndag

Igår var det söndag och det började med en jobbförmiddag för min del. 

Jag for sen hem och gick igång med att steka pannkakor till lunch åt familjen. Därefter stack jag och Lisa ut på en jätteskön ridtur på framtinad ridstig i skogen bakom byn. 

När vi kom tillbaka gick Lisa igenom vår trädgård. Hon ska hjälpa oss att beskära ett av äppelträden i höst som inte växte optimalt. Lisa gav också lite handfasta tips om jordgubbsodlingen, potatisodlingen, vår klätterros och våra bondsyrener som aldrig vill ta sig. Lisa är riktigt vass på trädgård. Dels pga flerårigt eget intresse men också efter att i många år ha arbetat på en handelsträdgård. Det är så lyxigt att ha två riktigt grymma odlingsproffs i min absoluta närhet! Lisa och Ali. 🥰⭐️👌

Under tiden hade barnens vän Ester kommit förbi. Barnen begav sig iväg på en liten promenad till skogen. Tage blev lite rädd när han tänkte på älgoxar och myskoxar. Tjejerna hade då tagit honom i handen. ❤️

Till middag blev det kassler och grönsaksgryta med spagetti. Sen blev det popcorn och film för barnen och Anders har ägnat en hel del tid i verkstaden och gjort färdigt två kundbilar idag. 

På kvällen kom Emelie förbi med ett par jättefina skor till mig som inte passade henne längre. Vi fick en trivsam kaffekväll medan barnen öste på i trädgården och Dagny fick feeling och började bygga ett insektshotell för främst humlor. 

En bra söndag minus att huset ser ut som hell. Men jag har än så länge inte fått varken ork eller inspiration att ta tag i det. Och uppenbarligen inte Anders heller. 


Pannkakslunch.


Än finns det snö kvar i skogen. 

Njuter!

Lisa och Kaisa. 

Glassätande kompisar. 

Skor från Emelie. 

Anders byter oljor på en kundbil. 









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar