fredag 31 maj 2024

Nytta och nöjen

De två senaste dagarna har varit innehållsrika och vi har fått fason på odlingar och annat i trädgården. 

Bland annat fyllt på alla pallkragar med en otroligt stor mängd jord. Tusan vad bra det är att ha en egen kasa och bara hämta ifrån! Även vänner har hämtat till sina land, så nu är det inte mycket kvar! 🤩

All potatis är under jord. Alla jordgubbsplantor är rensade, föryngrande och återplanterade samt jord är påfyllt. 

Jag har rensat lite ogräs både här och där. Bland annat i hundgården. 

Jag har sått olika blomfrön i krukor och så har vi vattnat! Jäklar vad vi har vattnat! Idag gick jag med vattenkanna, efter vattenkanna, efter vattenkanna. Minst 20 vändor. Igår var det Anders som bar kanna på kanna. 

Jag har startat diskmaskiner, tvättmaskiner och lagat mat. 

Men vi har även ägnat oss åt nöjen. 

Igår mötte jag upp med min vän Hector för en förmiddagsfika på konditoriet vid Tegelplan. Dagny har varit hos sin kompis Elvira i Österåsen efter skolan och till kvällen. De hade både badat i Hårkan, ätit tacos, lekt och byggt med lego. Anders är på afterwork med jobbet och jag och Tage drog och badade efter lunch i sjön. Vi hälsade även på en trevlig granne som bjöd oss på saft och Tage fick en leksaksbil. En Amazon! 

Intensiva dagar med både nytta och nöjen. 

Kall rabarbärkräm med mjölk till frukost. 

Idag har jag fått ner all vår sparade 
usädespotatis i jorden. 
Samma tre sorter som i fjol:
Rödgulöga, Amandine och Asterix. 


Vårt körsbärsträd Lettisk låg
 som vi planterade i fjol blommar. 

Pannkaka med hjortronsylt till lunch. 

Mycket vattning blir det dessa varma dagar. 

Vår fina 11-åring Winston. 

Nöjda hästar på grönbete. 

Körsbärsträd i blom. 

Konditoribesök med Hector. 
Vi provade för oss 2 nya små bakverk.
Sen delade vi dem itu så vi fick testa bägge. 
Mumsiga båda två. 

Min jordpåfyllarman. 


Förmiddagsfika med Hector. 

Barnen hjälptes oss så bra igår! Både med vattning, ogräsbekämpning och plantering. 

Nyflidd jordgubbspallkrage. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar