söndag 19 maj 2024

Förmiddagsfika & picknickmiddag

Det blev fredag och jag stämplade ut från mitt jobbpass och for på Lidl för att handla några saker till lördagens Springmeetpicknicklunch. 

Jag köpte med några syltmunkar och for hem till Anne-Lie och Christer. De satte på kaffe och tillsammans tog vi en förmiddagsfika innan jag hämtade barnen kl 13 när Dagny slutat skolan och for hem. Med mig fick jag ett par supersköna jeans från Anne-Lie som hon hade rensat ut. 

Vi förberedde oss och packade ihop en ryggsäck till Dagny med hennes 5 olika dansklädesombyten samt vatten och lite matsäck. 

Anders kom hem från jobbet och vi for alla in till stan. 
På Stora teatern lämnade vi Dagny tillsammans med hennes dansvänner Olivia, Signe och Moa. De skulle ha sitt genrep inför helgens stora dansuppvisningar. 

Sen åkte vi till Lugnvik och hämtade upp barnens farbröder Lennart och Svein från Oslo som är och hälsar på familjen i Östersund. 

Lennart hade lagat en sååå god middag till oss som de hade med sig. Vi bredde ut våra filtar och njöt av den goda maten, sällskapet och den fina sommarkvällen i badhusparken. 

Efter en stund drog vi oss en bit längre upp mot stan. Tage lekte i lekparken och sen gick vi upp på torget och mötte upp med Dagny när hon var klar. Vi köpte en varsin glass innan vi tog adjö. 

En jättebra dag. Tacksam! 

Förmiddagsfika med Anne-Lie 
& Christer i Häggenås. 












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar