fredag 16 februari 2024

Winston hos veterinär

Efter att ha märkt att en av Winstons bakre tänder blivit inflammerad så ringde jag en veterinär som har en mindre praktik i Hammerdal som jag tycker är väldigt bra. 

Jag gillar att sponsra de olika mindre veterinärmotagningarna som finns runt om i byarna. 

Jag har varit supernöjd med Anna-Karin Eng i Hammerdal, Maria Edler på Frösön, Grimnäs veterinärklinik i Bräcke, Caroline Bränngård i Solberg som bla steriliserade min gamla Schnauzer Norma för många år sedan, samt fixat hästarnas tänder vid flera tillfällen. Även de ambulerande veterinärerna på Veterinärkompassen och Ingrid Hyttsten har jag haft hem för vaccinationer av alla djur och tandfix på hästarna. 

Jättebra allihop! 

När jag märkte att Winston behövde tandfix av proffs så ringde jag Anna-Karin Eng. Hon rekommenderade mig att vända mig till ett ställe som först kunde röntga för att få en större bild av problemet och eventuella åtgärder. 

Jag har hört mycket gott om Veterinären på Söder så jag ringde först dit. Just den dagen var det stängt så jag ringde då vidare till distriktsveterinärerna i Brunflo. Jag röntgade Karos höfter och armbågar där och kände att det var ett jättebra ställe det också. 

Jag fick snabbt en tid för Winston. 

Igår lämnade jag in honom för först röntgen och sedan åtgärd av problemet. Det jag själv visste om var en liten tand som slagits av och en större tand som hade blivit inflammerad. 

Det kändes agasamt. Tänk om de hittar något mer!? Han fyller ju faktiskt 11 år väldigt snart, och det är ju alltid en risk att söva osv. 

Under tiden Winston blev omhändertagen hos Distriktsveterinärerna så åkte jag till Brunflo. På Centralkonditoriet kom min vän Lilian och en ny bekant, Daniela från Berlin. 

De gjorde mig sällskap och vi åt lunch tillsammans. Vi hade jättetrevligt och nu är jag och barnen bjudna hem till Daniela, som både har väldigt många grodor och andra exotiska ödledjur, och är riktigt vass på att tova ull!

Det var så skönt att skingra tankarna lite i sällskap av härliga kvinnor. 

Plötsligt ringde veterinären. Winston var klar. De hade opererat ut den avslagna tanden och den inflammerade tanden. Allt annat såg bra ut och resten av tänderna var i bra skick. 

Härligt! ❤️

Sen fick jag hämta en lite groggy och ämlig hund. Vi for mot stan och hämtade ut smärtstillande tabletter. De ska han få i några dagar samt mjuk mat i 2 veckor. 

Vi hämtade barnen och for hem. Jag och Dagny spelade kort och sen blev jag  tvärtrött! Jag hade tagit fram kyckling till middag men orkade inte starta igång middagen. 

Det dröjde till Anders kom hem och vi hjälptes åt med ett nytt recept. Pasta med kyckling och soltorkade tomater. Middagen blev lyckad. Barnen ratade pastasåsen och åt pasta med smält ost istället. 

Jag tog läggningen och somnade för natten jag också. Skönt att få sova! 





Dani och Lilian.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar