torsdag 8 februari 2024

Vad som inte blev denna vecka

Först blev Tage sjuk. Några dagar senare blev även Dagny sjuk, och nu känner sig även Anders lite risig. Kan det vara så att min influensavacination tidigare i vinter har gjort att jag känner mig väldigt frisk?

Iallafall har dessa bassilurer gjort att jag inte kunde äta paj hos Eva med Lisa och Anne-Marie. Jag fick ställa in både ridtur med Lilian och ridtur med Lisa. Jag har missat flera vackra solskenspromenader på skoterspår med hundarna. Vi fick lämna återbud till Stefan, Helena, Maja och Julius som skulle komma hit ikväll på fika. Tage missade både sitt Kyrkis och sin basket. 
Och vi ställde precis in helgens fjälltur till Handöl och Storlien med Björn och Mia. 

Så himla mycket trevligt umgänge och roliga aktiviteter vi missade denna vecka... 

Men, det har varit ganska mysigt att bara hänga här hemma med barnen i veckan också. Sköna kläder, vila, många kortspel, hämta in lite mer ved, fylla en diskmaskin, titta på en till dokumentär, hänga en tvätt, mata hästarna osv. Vardagens stilla lunk. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar